Aquest dijous 'La darrera nit al bosc', el final de gira de Blaumut a l’Apolo amb les entrades exhaurides

Blaumut exhaureix amb dos mesos i mig d'antelació totes les entrades per al seu concert final de gira a la Sala Apolo de Barcelona el 24 de novembre.

La darrera nit al bosc està plantejat com un espectacle únic i irrepetible, pel que no es farà cap data més, malgrat aquest sold out.

Després d'aquest comiat, els components del grup es tancaran a l'estudi per a preparar les cançons del què serà el seu proper disc


Blaumut ha exhaurit totes les localitats disponibles per al seu concert de comiat de gira que se celebrarà aquest dijous 24 de novembre a la Sala Apolo de Barcelona. Més de 1.200 persones acompanyaran al grup en aquest punt final dalt de l'escenari al viatge que van iniciar el 17 de març del 2015 amb la publicació del seu segon disc, El primer arbre del bosc. Per aquesta nit, la banda barcelonina ha donat forma a La darrera nit al bosc, un concert especial que es presenta com la destinació final i culminació d’una gira de 90 dates per tot Catalunya. Malgrat haver penjat el cartell de «no queden entrades» a dos mesos i mig vista, Blaumut manté vigent el caràcter «d'espectacle únic i irrepetible» amb què van plantejar i anunciar La darrera nit al bosc, i no realitzaran cap data més de comiat.

Blaumut és un projecte musical que s’ha caracteritzat per atrevir-se a reinterpretar les seves cançons, creant nous arranjaments, col·laborant amb orquestres i altres formacions, amb l’objectiu de crear nous formats i espectacles que permetessin un nou acostament a la seva obra. En aquesta ocasió, van un pas més enllà i ha dissenyat La darrera nit al bosc com quelcom més que un concert; una experiència sensorial completa on l'espectador s'endinsarà en un Apolo convertit en un autèntic bosc, no només en l'aspecte visual, sinó reproduint amb la màxima fidelitat l’olor d'humitat, frescor i vida. Una producció pròpia amb escenografia, pantalles, leds i una ambientació olfactiva creada expressament per l’ocasió.

En l'apartat musical, a l’escenari, es podrà veure i gaudir d’una formació completament nova de Blaumut tocant els seus grans èxits com mai s’han escoltat. Al nucli del grup, integrat per Xavi de la Iglesia (guitarra i veu), Vassil Lambrinov (violí), Oriol Aymat (violoncel), Manuel Krapovickas (contrabaix i baix elèctric) i Manel Pedrós (bateria) se li sumarà, només per aquest concert, el compositor i productor mexicà Carlos Montfort (violí i guitarra), amb una àmplia trajectòria al costat de Lila Downs, Silvia Pérez Cruz, Marc Ribot o Alfons Vilallonga, entre molts altres, i Dani Espasa (piano i teclats), membre d'Hespèrion XXI, la formació de música antiga de Jordi Savall. Aquest Blaumut inèdit, comptarà també amb la participació puntual de Xavi Lozano, un intèrpret que és una orquestra en si mateix, capaç de fer música amb objectes quotidians i insòlits, a més de Judit Neddermann, una de les millors vocalistes del país, i del productor i músic, Marc Parrot.

Sobre Blaumut

Blaumut s’ha consolidat com un dels grups de primera línia del panorama musical català. Amb només dos discos i un EP publicats, han aconseguit donar vida a un univers propi i reconeixible marcat per unes lletres emotives, dotades d’una forta càrrega evocadora, i una música elegant de tall pop- folk i impregnada de tocs clàssics, que no defuig l’èpica ni la contundència. “Bicicletes”, “Pa amb oli i sal”, “El primer arbre del bosc”, “De moment” o “Simplement” formen part ja de l’imaginari col·lectiu del públic. Aquest 2016, el grup ha editat El llibre blau de Blaumut (Columna), una obra que reflecteix aquest univers únic i particular que han fet seu milers de persones de tot el país, i que s’acompanya d’un tema inèdit, “Previsions d’acostament”, d’una precisió instrumental i bellesa lírica incontestable.

Des del 2012, Blaumut ha realitzat més de 230 concerts a Catalunya i a tot l’Estat, guanyant els premis més prestigiosos de la música en català, l’últim el Premi Enderrock 2016 a l’artista de l’any. Ha omplert tres grans recintes emblemàtics de Barcelona, el Teatre Grec, l’Auditori i el Palau de la Música Catalana, a més de la BARTS i compta amb dos dels videoclips més visionats de la història de la música catalana; “Pa amb oli i sal” (2.200.000 reproduccions) i “Bicicletes” (1.300.000).
Twittear Crear PDF para esta noticiamodo impresión
Posted on Tuesday 22 November 2016 - 17:08:08 in Varios by Director