Yann Tiersen actuarà el 2 d'octubre a l'Auditori del Fòrum per presentar el seu darrer disc All

Entrades demà dijous a la venda a les 12h. a theproject.es

Yann Tiersen, un dels músics més respectats de la seva generació, presentarà en directe el seu nou disc All, que es va publicar a mitjans de febrer.


Yann Tiersen va saltar a la fama internacional el 2001 quan va firmar la banda sonora del film Amélie. No obstant això, la seva carrera és molt més, abans i després d'aquesta data. Ell mateix es desmarca en les seves declaracions del qualificatiu de compositor de música per a pel·lícules -"sóc un compositor i tampoc tinc un passat en la música clàssica"- i la seva biografia ho ratifica des de molt jove, ja que després d'estudiar violí i piano dels 6 als 14 anys, i fins i tot temptejar la possibilitat de ser director d'orquestra, es va rebel·lar contra això i inspirant-se en Joy Division i The Stooges va agafar la guitarra elèctrica i es va endinsar en el post-punk durant la segona meitat dels 80. Va ser el primer pas intrèpid d'una trajectòria que s'ha anat alimentant i polint a cop d'extravagàncies melancòliques i que ha sabut destil·lar en una mateixa ampolla influències d'allò més variades, de la música de carrer a l'avantguarda, del minimalisme al rock, del vals a la chanson. Al marge de tres bandes sonores, l'esmentada Amélie, més les de Goodbye Lenin! (2003) i Tabarly (2008), i de tres àlbums en directe, l'últim d'ells On Tour (2006 ), la seva discografia, inaugurada el 1995 amb La Valse des monstres, compta ja amb set títols. El vuitè, Infinity, es va publicar al maig de 2014 i va ser registrat a Islàndia. Produït pel propi Tiersen, i barrejat al costat de Gareth Jones i Daniel Miller, inclou temes cantats en bretó, feroès i islandès.

Al setembre de 2016 va arribar Eusa, el seu novè treball, deu composicions per a piano editades en forma de llibre de partitures, cadascuna d'elles inspirada en una localització de la seva illa natal, que en bretó es denomina com el títol del disc. I a mitjans de febrer de 2019 ha sortit el seu successor, All, el primer que ha gravat en el seu nou estudi (que també funciona com a sala de concerts), al qual ha anomenat The Eskal i que ha construït en una discoteca abandonada a l'illa francesa de Ushant, a la costa de la Bretanya. L'àlbum, que ha estat mesclat i coproduït per Gareth Jones, insisteix en la temàtica mediambiental i en la connexió amb la natura que ja explorava Eusa, basant-se en enregistraments de camp realitzats en diverses localitzacions. Però com han apuntat en Drowned In Sound en la seva ressenya del mateix, "aquest no és un disc per relaxar-se, tot i que és innegable que hi ha calma en la seva bellesa, és música per a ser consumida enfonsant-se en les seves profunditats i surant en els seus corrents ascendents".
Twittear Crear PDF para esta noticiamodo impresión
Posted on Wednesday 20 March 2019 - 21:33:47 in Varios by Director